![]() |
Danskere i udlandet |
Besvar
|
Side 123 6> |
| Forfatter | |
mohrsen1990
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Newbie
Medlem siden den....: 20 - Feb - 2008 Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 148 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Emne: Danskere i udlandetSendt: 23 - Feb - 2008 kl. 22:52 |
|
Hej...
Jeg har lagt en smule mærke til at antallet af succesfulde udlandeventyr falder mere og mere, og her kunne jeg så godt tænke mig at vide om det her er det danske niveau der er faldet eller det europæiske niveau der er steget mere end vores..??
synes egentlig kun at det er Christian P. Daniel Jensen og Agger der klarer den efterhånden, men det kan godt være jeg har overset en enkelt..
|
|
|
Hvorfor vælger man at holde med de to eneste hold i verden som bare ikke kan finde ud af at score.. ??
|
|
![]() |
|
Tommy
Senior Member
Medlem siden den....: 18 - Sep - 2007 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 1189 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 23 - Feb - 2008 kl. 23:14 |
|
Martin Laursen har vel også succes?
Men udover de fire, så er der ikke meget at komme efter desværre, og det skyldes nok begge ting, nemlig at danskes spillers niveau er faldet, og at niveauet i Europa generelt er steget de sidste 10 år.
|
|
![]() |
|
mohrsen1990
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Newbie
Medlem siden den....: 20 - Feb - 2008 Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 148 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 23 - Feb - 2008 kl. 23:26 |
|
men er det noget man kan gøre ved det.. ??
for et eller andet sted ville den der 6+5 regel vel gøre noget gavn (selvom den strider imod loven) men den ville vel sørge for at klubberne lavede lidt mere research omkring udenlandske spillere, og ikke bare købte dem på baggrund af videoer, eller som impulskøb fordi man har lidt penge..
Rector, og Hannes..
|
|
|
Hvorfor vælger man at holde med de to eneste hold i verden som bare ikke kan finde ud af at score.. ??
|
|
![]() |
|
Jespersen
Senior Member
Medlem siden den....: 18 - Jan - 2008 Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 1003 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 23 - Feb - 2008 kl. 23:28 |
Danskerne rejser for tidligt, og til de forkerte ligaer. Halvdelen af danskerne tager til Tyskland og Holland. Jeg har lavet en liste, over dem jeg kunne komme i tanke om.
Danskere med succes = Hvid
Succes Sasliga spillere, der prøver lykken, men mislykkes = Rød
Spillere der skiftede væk fra tysk/hollandsk klubber, efter et ophold uden succes = Blå
Unge danske talenter, der ikke blev til noget = Grøn
Andre uden succes = Gul
Tyskland
Tommy Bechman(Bochum)
Jan Kristianssen(Nürnberg)
Jonas Kamper(Bielefeld)
Daniel Jensen(Werder Bremen)
Leon Andreassen(Tidl. Werder Bremen)
Søren Larsen(Schalke)
Tommy Løvekrands(Schalke)
Dennis Sørensen(Cottbus)
Bo Svensson(Mainz)
Kasper Bøgelund(Mönchengladbach)
Sebastian Svärd(Mönchengladbach)
Kasper Jensen(Jena)
Esben Hansen(Tidl. Kauserslauten)
Mikkel Thygesen(Tidl. Mönchengladbach)
Holland
Jakob Poulsen(Heerenveen)
Kristian Bak(Heerenveen)
Anders Due(Tidl. Vitesse)
Mads junker(Vitesse)
Simon Poulsen(AZ)
Patrick Mitiliga(Breda)
Thomas Bælum(Willem ||)
Det var dem jeg lige kunne komme i tanke om.
Det ser ret skræmmende ud, så mange stjerne i Sas ligaen der satte sin kariere tilbage i Tyskland/Holland, hvor de ellers troede den blev fremmet. Men det er jo ikke ku i Danmark dette problem er. Sverige har samme.
|
|
![]() |
|
mohrsen1990
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Newbie
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 23 - Feb - 2008 kl. 23:37 |
|
det er næsten uhyggeligt at se alle de spillere der ellers allesammen har været inde omkring landsholdet, eller har været profiler i Danmark, og så se på hvor mange af dem der bare ikke har kunnet klare den i udlandet...
PS. ville nu ikke helt præcist sige at Søren Larsen er succes mere, men meget flot ellers..
|
|
|
|
|
![]() |
|
Jespersen
Senior Member
Medlem siden den....: 18 - Jan - 2008 Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 1003 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 23 - Feb - 2008 kl. 23:45 |
Tak.
Søren Larsen tænkte jeg over lang tid. Han slog jo til da han kom til Schalke, men efterfølgende har han været meget skadet og ikke rigtigt spillet, men ellers har han da gjort det flot.
|
|
![]() |
|
mohrsen1990
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Newbie
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 23 - Feb - 2008 kl. 23:47 |
|
ja han var god i starten, men der er da efterhånden ikke meget plads til ham..
han er faldet langt ned i hierakiet...
|
|
|
|
|
![]() |
|
Lupus1999
Admin Group
FC Midtjylland, klubben over dem alle! Medlem siden den....: 17 - Sep - 2007 Land: Denmark Status: Online Beskeder: 4754 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 24 - Feb - 2008 kl. 12:17 |
|
Nu er Dennis sørensen fast mand i cottbus, så det kalder jeg succes.. Simon poulsen er lige skiftet og allerede nu er han i startoptillingen dernede, så hvad er dit grundlag for at dømme ham som fiasko?Ellers er det glimrende research?!
|
|
|
32 vil vinde guld!
|
|
![]() |
|
Evil Empire
Senior Member
Jinxe-Kongen Medlem siden den....: 17 - Sep - 2007 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 8328 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 24 - Feb - 2008 kl. 13:06 |
|
Jeg synes, at alt for mange danskere tager for tidligt ud, eller i det hele taget bare tager ud, selvom de ikke rigtigt har kvaliteterne til det.
Senest har vi set Thomas Dalgaard fra Randers der er taget til den tyrkiske liga - og selvom det er tidligt at dømme ham ude, så vil jeg næsten sætte en plovmand på højkant om, at han bliver en fiasko og spiller i Danmark igen, inden der er gået ret mange år.
Omvendt kan man ikke rigtigt fortænke dem i det. Lønnen er meget højere i udlandet, og for fodboldspillere gælder det meget ofte om, at man bare skal have skrabt så mange penge sammen så hurtigt som muligt, da deres karrierer jo ofte kun varer ved til omkring 30 års-alderen (+/- et par år).
|
|
|
V for Vestegnen!
|
|
![]() |
|
Jespersen
Senior Member
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 24 - Feb - 2008 kl. 13:12 |
Nu er jeg ikke ser jeg ikke meget hollandsk og Tysk fodbold, men jeg læser tit om det på diverse hjemmeside og tekst tv. Udfra hvad jeg har læst og hørt, har jeg markeret dem. Men det er dejligt du retter mig nå jeg tager fejl.
@Evil Empire
Jeg er fyldstændig enig.
|
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 123 6> |
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |