Fodboldsnak.dk Websted
Forum Start Forum Start >Off-topic >Off - topic
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed: Frustrationstråd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Frustrationstråd

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Jacko Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Medlem siden den....: 18 - Sep - 2007
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 572
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacko Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Frustrationstråd
    Sendt: 20 - Jan - 2010 kl. 17:58
Kan virkelig ikke se hvorfor fodboldfans skal havde så meget rabat
www.123hjemmeside.dk/Jacko
Til top
Evil Empire Se Drop Down
Senior Member
Senior Member
Jinxe-Kongen

Medlem siden den....: 17 - Sep - 2007
Beskeder: 8349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Evil Empire Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 - Jan - 2010 kl. 21:22
Citat: Jacko

Kan virkelig ikke se hvorfor fodboldfans skal havde så meget rabat

Det er klart, du synes det, når du læser journalistens usande oplysninger, hvor han bræger op om rabatter på over 60%.

Virkeligheden er en anden - og jeg har, modsat en person der får løn for det, rent faktisk valgt at sætte mig ind i sagerne. Se blot her:

Hvis Brøndby skulle spille mod AaB i Aalborg på søndag, så ville en billet fra Københavns Hovedbanegård til Aalborg station koste 393 kr. Dette kan gøres ved at købe noget så normalt som en Orange En-dagsbillet. Noget enhver der rejser ud og hjem samme dag over Storebælt vel benytter sig af. Med i de 393 kr. er der endda pladsbillet hele vejen både ud og hjem, hvilket betyder at man kan smide sig i et sæde og nyde en tur derop i ro og mag. Disse pladsbilletter har en samlet pris á 45 kr., hvilket reducerer selve rejsen til den fornuftige pris á 348 kr.

Hvis man i stedet vælger, at man vil tage med fodboldtoget, så koster en returbillet 300 kr. Denne tur inkluderer en rejse, hvor man med stor sandsynlighed må stå op det meste af vejen i en af DSB's gamle vogne (de benytter hovedsagligt disse til disse events).

Mit spørgsmål er så til dig - og resten af Danmarks befolkning der istedet for at sætte sig ind i tingene bare begynder at brøle op om, at de føler sig snydt, og nogen har en ordning de ikke får del i; Er en besparelse på 48 kr. pr. person, når man rejser en gruppe på 2-300 mand, virkelig noget at hidse sig op over? Især når der i selvsamme artikel snakkes om rabatter på op til 40%, hvis man rejser i grupper?

Og er denne "enorme" rabat så stor en torn i øjet på dig - og den almene dansker - så I hellere så jer selv dele kupé med disse flere hundrede Brøndbyfans istedet? Suit yourself - men jeg ville da personligt mene, at det var en billig "pris" (hvilket det jo ikke er, da du og andre ikke skal betale noget for dette) for at I kan nyde en stille tur med De Danske Statsbaner.

Her til sidst skal det næsten lige tilføjes, at der siden disse fodboldtog blev indført i sommers ikke har været ballade på hverken Brøndbys eller andres rejser til og fra fodboldkampe. Det så man inden, men DSB valgte istedet for at pege fingre at se på hvad de kunne gøre for at det blev attraktivt for alle parter. Derfor uddannede man specielt personale internt i DSB, hvilket har været en bragende succes, og de ansatte tilmed nærmest har stået i kø for at blive sådan en "Fodboldguide" på deres ture.

Guleroden virker bedre end pisken - også på Vestegnens limsniffende, uhåndterlige og pumpede hooligans der kun er sat på denne jord for at foragre og ødelægge jeres liv.
V for Vestegnen!
Til top
kp Se Drop Down
Newbie
Newbie

Medlem siden den....: 14 - Sep - 2009
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 - Jan - 2010 kl. 22:51
Citat: Evil Empire

Er frustreret over de danske politikere og de danske journalister. Hold kæft en hjernedød artikel. Man kan skrive meget lort, og sige meget lort, uden at man behøver undersøge tingene til bunds, hva'?

Hvis de får stoppet det fantastiske koncept, så er toppen af idioti kraftedme nået.

http://politiken.dk/indland/article882795.ece 

Af principielle årsager kan jeg nu sagtens følge politikerne. Moralen om at jo mere åndsvagt man skaber sig og kan ødelægge, jo billigere bliver togturen, giver bare ingen mening.
Esbjerg fB anno 1924
Til top
Evil Empire Se Drop Down
Senior Member
Senior Member
Jinxe-Kongen

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Evil Empire Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 - Jan - 2010 kl. 06:34
Citat: kp

Citat: Evil Empire

Er frustreret over de danske politikere og de danske journalister. Hold kæft en hjernedød artikel. Man kan skrive meget lort, og sige meget lort, uden at man behøver undersøge tingene til bunds, hva'?

Hvis de får stoppet det fantastiske koncept, så er toppen af idioti kraftedme nået.

http://politiken.dk/indland/article882795.ece 

Af principielle årsager kan jeg nu sagtens følge politikerne. Moralen om at jo mere åndsvagt man skaber sig og kan ødelægge, jo billigere bliver togturen, giver bare ingen mening.

Læste du mit indlæg til Jacko? Og kunne jeg få dig til at tage stilling til dette?

Det har jo intet at gøre med, at vi får det billigere, fordi vi ødelægger ting. Det har noget at gøre med, at der er udarbejdet et samarbejde mellem Brøndbys uofficielle, som har taget initiativet til dette projekt, og DSB. Begge parter er glade for aftalen, og selvjustitsen blandt Brøndbys drenge er tårnhøj. Stickers og ballade på disse ture er bandlyst. Og turene er jo også for alle Brøndbyfans. Ikke blot dem der stikker udenfor normen

Jeg kunne godt tænke mig, at du og Jacko, kom med et par argumenter for, hvorfor man skulle ændre på dette koncept. Hvis det er en 50'er pr. billet, der skiller vandene, så er I - ærlig talt - nogle af de mest smålige mennesker, jeg nogensinde er stødt på.
V for Vestegnen!
Til top
EfB fan Se Drop Down
Senior Member
Senior Member
EfB i toppen af SAS ligaen.

Beskeder: 1665
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EfB fan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 - Jan - 2010 kl. 07:58
Så må rabatten også gives til FCK - fans med flere, såfremt de gennemsnitlig kan mønstre et antal der svarer nogenlunde til brøndby's, ellers er det en direkte bonus for vold og hærværk og en ledetråd for, hvorledes man skal opføre sig i de danske togvogne såfremt man vil forsøge, at opnå en eller anden form for rabat.

Du nævner bl.a. orange billetter, ved dem har du også risikoen for, at du bliver syg, forhindret eller kampen bliver flyttet, med det til følge, at de ca 350 kr er spildt, da disse billetter aldrig kan refunderes.

Redigeret af EfB fan - 21 - Jan - 2010 kl. 08:03
Retfærdighed i den danske SAS liga, TV DOMMERE NU, så vi kan rette på de skandaløse fejl vore uduelige dommere i DK konstant laver.
Til top
Evil Empire Se Drop Down
Senior Member
Senior Member
Jinxe-Kongen

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Evil Empire Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 - Jan - 2010 kl. 14:08
Citat: EfB fan

Så må rabatten også gives til FCK - fans med flere, såfremt de gennemsnitlig kan mønstre et antal der svarer nogenlunde til brøndby's, ellers er det en direkte bonus for vold og hærværk og en ledetråd for, hvorledes man skal opføre sig i de danske togvogne såfremt man vil forsøge, at opnå en eller anden form for rabat.

Såvidt jeg ved, så benytter både fck og OB samme model til deres udekampe, som Brøndby. Nu brugte jeg blot Brøndby som eksempel.

Citat: Efb fan

Du nævner bl.a. orange billetter, ved dem har du også risikoen for, at du bliver syg, forhindret eller kampen bliver flyttet, med det til følge, at de ca 350 kr er spildt, da disse billetter aldrig kan refunderes.

Selvfølgelig er der den risiko, men hvad har det med sagen at gøre? Den risiko løber Inga fra Gilleleje vel også, når hun skal besøge sin søster i Struer?

V for Vestegnen!
Til top
Evil Empire Se Drop Down
Senior Member
Senior Member
Jinxe-Kongen

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Evil Empire Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 - Jan - 2010 kl. 17:34
V for Vestegnen!
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Denne side blev genereret på 0,078 sekunder.