Fodboldsnak.dk Websted
Forum Start Forum Start >International >Premier League
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed: Premier League 09/10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Premier League 09/10

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Tommy Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Medlem siden den....: 18 - Sep - 2007
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 1189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Premier League 09/10
    Sendt: 15 - Aug - 2009 kl. 23:03
Så gik verdens bedste liga (min personlige mening) i gang i dag, og det var uden de store overraskelser, andet end Wigans sejr på Villa Park, og at Arsenal gav Everton en røvfuld på 6-1, ovenikøbet på Goodison Park, og dermed fik de givet skeptikerne lidt igen, ovenpå den megen snak om, at Arsenal ikke længere kan være med helt fremme, efter salgene af Adebayor og Toure til konkurrenterne fra Manchester City, men i dag var der ingen slinger i valsen, mens Evertons drøm om at slutte i top 4, og evt. spille sig i CL, fik en meget skidt start. Sæsonens måske største favorit til titlen, Chelsea, startede spillemæssigt fint, men fik først de 3 point mod Hull i overtiden, takket være Drogba, som også lavede Chelseas udligning, efter at Stephen Hunt havde bragt gæsterne foran 1-0 på Stamford Bridge. De to øvrige mesterskabskandidater, de tre seneste års mestre Manchester United, og vicemestrene Liverpool spiller først i morgen, hvor førstnævnte tager imod Birmingham på Old Trafford, mens sidstnævnte skal på en svær tur til det nordlige London, hvor Spurs tager imod på White Hart Lane.

Lørdagens resultater:

Chelsea - Hull 2-1 (1-1)
0-1 Stephen Hunt (28)
1-1 Didier Drogba (37)
2-1 Didier Drogba (92)

Aston Villa - Wigan 0-2 (0-1)
0-1 Hugo Rodallega (31)
0-2 Jason Koumas (56)

Blackburn - Manchester City 0-2 (0-1)
0-1 Emmanuel Adebayor (3)
0-2 Stephen Ireland (91)

Bolton - Sunderland 0-1 (0-1)
0-1 Darren Bent (5)

Portsmouth - Fulham 0-1 (0-1)
0-1 Bobby Zamora (13)

Stoke - Burnley 2-0 (2-0)
1-0 Ryan Shawcross (19)
2-0 Stephen Jordan (33, selvmål)

Wolverhampton - West Ham 0-2 (0-1)
0-1 Mark Noble (22)
0-2 Matthew Upson (69)

Everton - Arsenal 1-6 (0-3)
0-1 Denilson (26)
0-2 Thomas Vermaelen (37)
0-3 William Gallas (41)
0-4 Cesc Fabregas (48)
0-5 Cesc Fabregas (69)
0-6 Eduardo da Silva (88)
1-6 Louis Saha (92)

Morgendagens kampe:

14:30 Manchester United - Birmingham
17:00 Tottenham - Liverpool
VB siden 1984
Manchester United siden 1985
Til top
Evil Empire Se Drop Down
Senior Member
Senior Member
Jinxe-Kongen

Medlem siden den....: 17 - Sep - 2007
Beskeder: 8328
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Evil Empire Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 - Aug - 2009 kl. 23:12

Vermaelen på tavlen for Arsenal. Tror virkelig, at de har lavet et godt indkøb der. Rigtig spændende spiller, relativt ung og vel efterhånden fast mand for Belgien, så vidt jeg ved.

Udover det, er der vel ikke det store at berette fra dagens kampe, udover at klamme Chelsea igen hev tre point hjem til allersidst. Man kan blot håbe, at de leverer samme elendige spil resten af sæsonen, for så ender de ihvertfald ikke i top-2. 
V for Vestegnen!
Til top
Martin J Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Medlem siden den....: 27 - Jul - 2009
Land: Danmark
Beskeder: 1023
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 - Aug - 2009 kl. 16:38
Yay :) Dejligt med en Liverpool sejr, og et Man UTD nederlag. Tak Brian "The Beast" Jensen.
Rigmænd ud af fodbolden.
Til top
Dane Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Land: Bermuda
Beskeder: 2899
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 - Aug - 2009 kl. 18:06
Citat: Evil Empire

Vermaelen på tavlen for Arsenal. Tror virkelig, at de har lavet et godt indkøb der. Rigtig spændende spiller, relativt ung og vel efterhånden fast mand for Belgien, så vidt jeg ved.

Udover det, er der vel ikke det store at berette fra dagens kampe, udover at klamme Chelsea igen hev tre point hjem til allersidst. Man kan blot håbe, at de leverer samme elendige spil resten af sæsonen, for så ender de ihvertfald ikke i top-2. 

Jeg kan ikke forestille mig andet, end at Vermaelen spiller fast for Belgien. Han var jo trods alt anfører i Ajax i en ung alder, inden han skiftede til Arsenal. Jeg tror ikke, at Belgiens forsvar er så godt, at de kan lade en velspillende Ajax-anfører sidde på bænken. Smile
Til top
Evil Empire Se Drop Down
Senior Member
Senior Member
Jinxe-Kongen

Beskeder: 8328
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Evil Empire Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 - Aug - 2009 kl. 20:25

Han har bare ikke spillet voldsomt mange landskampe for Belgien, når man kigger på, hvornår han fik debut og så til nu. Det var blot derfor - nu er det jo ikke fordi, man ser voldsomt mange belgiske landskampe! Wink

Det er heller ikke vigtigt. Jeg er personligt bare rigtig vild med ham som spiller. Fantastisk talentfuld.

EDIT: Fik Arsenal ham ikke pænt billigt egentlig? Gider ikke lige google.

Redigeret af Evil Empire - 20 - Aug - 2009 kl. 20:25
V for Vestegnen!
Til top
Dane Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 - Aug - 2009 kl. 00:01
Citat: Evil Empire

Han har bare ikke spillet voldsomt mange landskampe for Belgien, når man kigger på, hvornår han fik debut og så til nu. Det var blot derfor - nu er det jo ikke fordi, man ser voldsomt mange belgiske landskampe! Wink

Det er heller ikke vigtigt. Jeg er personligt bare rigtig vild med ham som spiller. Fantastisk talentfuld.

EDIT: Fik Arsenal ham ikke pænt billigt egentlig? Gider ikke lige google.

Okay. Jeg aner slet ikke, hvor mange landskampe, han har spillet. Men Belgien har jo trods alt også Kompany og Van Buyten. Smile

Jeg mener at huske, at han kostede i omegnen af 90 mio. kroner. Så helt billigt var det ikke, men i forhold til hvilke summer andre hold bruger på spillere, så er det småpenge.

Men han bliver spændende at følge. Jeg forbinder ham udelukkende med det famøse selvmål, der sendte København i CL for første gang. Wink Men alene det at være anfører for en forholdsvis stor europæisk klub som Ajax i så ung en alder siger en del.

I øvrigt er jeg utroligt spændt på Arsenal i den kommende sæson. Jeg må indrømme, at jeg var pessimistisk til at starte med, men to gode kampe (og sejre) kan forhåbentlig give nogle af de unge noget medvind. Det kan blive alt mellem himmel og jord med dette hold, men jeg tvivler stadig stærkt på, at det bliver til trofæer i denne sæson, for der mangler stadig en stærk makker til Fabregas.

Og så er det denne sæson, hvor Bendtner for alvor skal gribe chancen, hvis han skal have sit gennembrud. Det bliver også spændende.
Til top
Dane Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dane Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 - Aug - 2009 kl. 00:04
Forresten må man sige, at Manchester United skuffede gevaldigt til aften med et nederlag til Burnley, hvor Brian "The Beast" Jensen skulle have stået en helt fantastisk kamp.

Til gengæld vandt Liverpool stensikkert 4-0 hjemme over Stoke, hvilket var en tiltrængt oprejsning efter sidste rundes skuffende nederlag mod Tottenham.
Til top
Tommy Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 - Aug - 2009 kl. 11:19

Så blev 3. spillerunde skudt i gang i går, og det skete uden de store overraskelser, Arsenal fortsætter stilen fra Everton-kampen, og vandt 4-1 over Portsmouth, mens United kom tilbage på sporet efter det pinlige 1-0 nederlag til Burnley, ved at give Wigan en røvfuld på 0-5 i egen hule, hvor Michael Owen for første gang kom på tavlen. De to øvrige titelkandidater, Chelsea og Liverpool, spiller først hhv. i dag imod lokalrivalerne Fulham på Craven Cottage, mens Liverpool mandag tager imod Aston Villa på Anfield.

Lørdagens resultater:

Arsenal - Portsmouth 4-1 (2-1)
1-0 Abou Diaby (18)
2-0 Abou Diaby (21)
2-1 Younes Kaboul (37)
3-1 William Gallas (51)
4-1 Aaron Ramsey (68)

Birmingham - Stoke 0-0

Hull - Bolton 1-0 (0-0)
1-0 Kamel Ghilas (61)

Manchester City - Wolverhampton 1-0 (1-0)
1-0 Emmanuel Adebayor (17)

Sunderland - Blackburn 2-1 (1-1)
0-1 Gael Givet (21)
1-1 Kenwyne Jones (32)
2-1 Kenwyne Jones (53)

Wigan - Manchester United 0-5 (0-0)
0-1 Wayne Rooney (56)
0-2 Dimitar Berbatov (58)
0-3 Wayne Rooney (65)
0-4 Michael Owen (85)
0-5 Luis Nani (92)
VB siden 1984
Til top
Tommy Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 - Aug - 2009 kl. 15:55

3. spillerunde blev i går afsluttet med en overraskelse, måske endda en lille sensation, da Aston Villa slog Liverpool 3-1 på Anfield, hvilket dermed gav Liverpool deres andet nederlag i blot tre kampe, og ikke den bedste start på sæsonen, der set med Liverpool-briller helst skal være den, hvor man ender 20 års mesterskabstørke. I søndagens kampe var der også en overraskelse, i det at Burnley igen vandt, og igen med 1-0 som mod United onsdag, denne gang var Everton det tabende hold på Turf Moor, og det klassiske Tipslørdag-stadion ser ud til at blive der, hvor Burnley skal sikre deres overlevelse. Ellers vandt mesterskabsfavoritterne fra Chelsea med 2-0 på Craven Cottage over Fulham, mens Harry Redknapps Spurs snuppede endnu 3 point, denne gang på West Hams Upton Park, og bevare dermed 1. pladsen. De 9 point i tre kampe gør også, at Spurs har fået den bedste sæsonstart, siden den seneste mesterskabssæson i 60/61, til den historie hører dog, at man dengang også vandt de efterfølgende otte kampe.

Søndagens og mandagens resultater:

West Ham - Tottenham 1-2 (0-0)
1-0 Carlton Cole (49)
1-1 Jermain Defoe (54)
1-2 Aaron Lennon (79)

Burnley - Everton 1-0 (1-0)
1-0 Wade Elliott (34)

Fulham - Chelsea 0-2 (0-1)
0-1 Didier Drogba (39)
0-2 Nicolas Anelka (76)

Liverpool - Aston Villa 1-3 (0-2)
0-1 Lucas Leiva (34, selvmål)
0-2 Curtis Davies (45+2)
1-2 Fernando Torres (72)
1-3 Ashley Young (75, straffe)
VB siden 1984
Til top
Lupus1999 Se Drop Down
Admin Group
Admin Group
FC Midtjylland, klubben over dem alle!

Status: Online
Beskeder: 4753
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lupus1999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 - Aug - 2009 kl. 19:43
Ja, det har været en ok start på sæsonen for Manchester United! Vi plejer at ligge udenfor top 6 i de første par runder for så derefter, at sætte mesterturboen til?

Jeg er dog meget imponeret af Tottenham, som endelig for forløst det potentiale truppen har. Sæsonen er dog meget lang, men 9 point er 9 point, så deres målsætning om top 6 kan muligvis realiseres i denne sæson.  

Tror der bliver et meget tæt titel ræs i denne sæson, enten det eller er Chelsea sikker vinder af titlen. Jeg tror United har lagt sig ned på niveau med de andre hold ved at sælge så stærke profiler som Ronaldo og Tevez. Det bliver spændene at følge, men vi skulle meget gerne have den rekord i år med flest mesterskaber i England nogensinde..
32 vil vinde guld!
Til top
 Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Denne side blev genereret på 0,063 sekunder.