Fodboldsnak.dk Websted
Forum Start Forum Start >International >1. Bundesliga
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed: Bundesligaen - en overset og undervurderet liga?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bundesligaen - en overset og undervurderet liga?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Evil Empire Se Drop Down
Senior Member
Senior Member
Jinxe-Kongen

Medlem siden den....: 17 - Sep - 2007
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 8328
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Evil Empire Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bundesligaen - en overset og undervurderet liga?
    Sendt: 25 - Sep - 2009 kl. 20:20

Nu har vi fået dette fine lille underforum til snak om Bundesligaen, og i den sammenhæng kunne det være interessant at høre, hvorvidt vi har nogle folk på Fodboldsnak.dk der følger ligaen, og ligefrem støtter nogle hold dernede?

De fleste danskere, der har udenlandske hold, de følger, har gerne disse i England, Spanien og Italien, men man hører knap så meget om Bundesligaen, hvilket jeg egentlig finder ganske underligt. I min verden er det en af de fedeste af de større ligaer i Europa. Det er tæt på, hvilket gør, at man uden de store problemer kan tage et smut ned og se kampe, der er stemning ift. f.eks den meget kommercielle og voldtagede Premier League og der scores et hav af mål, ligesom de stadig har flere store stjerner og fint spil.

Jeg følger personligt selv ligaen, så vidt det er muligt, og var i foråret også nede og se Hamburg SV vs. Hannover96. Ikke en sindsoprivende spændende kamp, og ej heller nogen fryd, hvis man går meget op i vildskab og fanatisme på lægterne, men en oplevelse med 60.000 tilskuere og en anden kultur fodboldmæssigt, end vi har herhjemme.

Har en drøm om, at komme et smut til Schalke eller Dortmund, men har ikke nogen klub dernede, som jeg følger.

Hvad siger I? Er den tyske liga bare ikke god nok ift. de andre store - eller følger I den på lige fod med alle de øvrige? 
V for Vestegnen!
Til top
Tommy Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Medlem siden den....: 18 - Sep - 2007
Beskeder: 1189
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 - Sep - 2009 kl. 22:01
Den tyske er i min verden nr. 4 på listen over de bedste ligaer, den er faldet en del i niveau ift. tidligere, det samme gælder for Serie A, hvilket også afspejler sig i deres europæiske resultater. Engang var der stort set et tysk hold i en Europa Cup-finale hvert år, og de vandt også regelmæssigt, men bortset fra Werder Bremens deltagelse i UEFA Cup-finalen i år, så har det været småt med succes, de sidste mange år.

Tilskuermæssigt er Tyskland helt i top, og de har jo det højeste gennemsnit i verden, men der er samtidig også god stemning til kampene, men desværre kan spillerne på banen ikke følge trop, og der mangler absolutte verdensstjerner, de spiller enten i England, Spanien eller Italien, og det trækker ned, der er sådan set kun Ribery i den genre, men det er langt fra nok. Hvis vi så kigger på hvorfor folk har en tendens til at vælge favorithold fra enten England, Spanien eller Italien, så er det nok fordi, at man her i Danmark stadig har det der antiparti overfor tyskerne, de er jo bare en flok nazistiske pølsetyskere, og man må endelig ikke støtte dem i en landskamp, det er jo nærmest som at være nazist, det er ikke nødvendigvis ondt ment, men jeg tror alligevel det har noget at sige. Ellers tror jeg det handler om de forskellige fodboldstile, hvad er man til, er det fart, tempo og hårdere tacklinger, så er det engelsk fodbold, er det teknik og flair, så er det Spanien, eller er man til det mere hjernemæssige i fodbold, der hvor man via taktisk snuhed kan vinde kampe, så er det Italien. Så har man ligesom det man skal have, og tysk fodbold bliver overflødigt, men man skal også huske på, at man i dansk tv aldrig rigtig har taget tysk fodbold til sig, engelsk fodbold blev en etableret del af sendefladen allerede i 60'erne, og i 90'erne fik både spansk og italiensk fodbold en hel del opmærksomhed, mens tysk fodbold sejlede sin egen sø, det har også noget at sige.

Personligt har jeg heller ikke det store forhold til tysk fodbold, men det gælder også for spansk og italiensk, jeg har altid kun været til engelsk og dansk fodbold, jeg kan sagtens se kampe fra ovennævnte ligaer, men det har aldrig fanget mig på samme måde, som når der spilles fodbold i England eller Danmark. I det danske tilfælde er det nok mere det, at man er dansker, mere end det er topunderholdning.
VB siden 1984
Manchester United siden 1985
Til top
Cleverhead Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Medlem siden den....: 05 - Apr - 2009
Land: Danmark
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cleverhead Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 - Sep - 2009 kl. 22:48
http://www.bold.dk/nyt/Saa-roeg-Favre

Tja, ingen overraskelse, det har ligget i kortene ret længe..
Personligt synes jeg han burde have fået sparket langt før.. Man kan ikke have en træner der kæmper om guld og har en profileret trup i slutningen af den ene sæson og så have en trup forladt af profilerne fordi de rager uklar med træneren og uden en eneste sejr i efterårssæsonen i starten af den næste, uden at det får konsekvenser for træneren. Han er sikkert en intelligent træner, men mandskabspleje lod det ikke til at han besad.
Til top
Evil Empire Se Drop Down
Senior Member
Senior Member
Jinxe-Kongen

Beskeder: 8328
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Evil Empire Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 - Oct - 2009 kl. 01:28

Profilerne i Hertha forlod da ikke klubben, fordi de ragede uklar med Favre, men fordi Berlins økonomi var ganske elendig, hvis ikke jeg husker meget fejl.

Nu er det svært at sige, hvad der er sket internt i klubben, men hvis det passer, at spillerne med vilje har modarbejdet træneren, og dermed ikke har ydet sit bedste i håb om, at han vil ryge ud, så er det i min optik ikke Favre der er den klamme i den sag.

Men nu røg han, og Hertha slap da også nådigt fra kampen i Lissabon igår, selvom det dog blev til et nederlag. Personligt er jeg stadig voldsomt ærgerlig over kampene mod Berlin i UEFA Cuppen, og har ikke de store kærlige følelser for dem, men som det kører for dem lige nu, det er helt vanvittigt.
Det kan måske lære dem, og andre klubber, at man ikke ustraffet slipper for at lade 20-25% af sin start-11'er smutte - og da slet ikke når der ingen erstatninger kommer, og det er de mest profilerede der ryger.
V for Vestegnen!
Til top
Lupus1999 Se Drop Down
Admin Group
Admin Group
FC Midtjylland, klubben over dem alle!

Status: Online
Beskeder: 4754
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lupus1999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 - Oct - 2009 kl. 19:32
Det ser stadig meget bekymrende ud for Hertha, men anderledes positivt for mestertræner Felix Magath og Schalke 04. Han trives i klubben og Schalke 04 har fået en fremragende start på sæsonen. Det ville være på tide at de får det mesterskab, som klubben tabte i sidste spillerunde til Bayern München for år tilbage. Klubben kom så aldrig rigtig over dette på trods af en 2.plads 2 år senere, men jeg håber for dem at det bliver i år..

Jeg har nok en lille forkærlighed for klubben, da de igennem lang tid har haft danskere. Særligt satte Ebbe Sand skub i min lille kærlighed og husker tydeligt, da han lavede 2 eller 3 mål mod mægtige Bayern München.
32 vil vinde guld!
Til top
Lupus1999 Se Drop Down
Admin Group
Admin Group
FC Midtjylland, klubben over dem alle!

Beskeder: 4754
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lupus1999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 - Jul - 2010 kl. 11:25
Så er der kommet endnu en dansker til den pengestærke turnering!
32 vil vinde guld!
Til top
Carwi Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Medlem siden den....: 22 - Sep - 2009
Beskeder: 602
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carwi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 - Jul - 2010 kl. 15:22
Kampen om Raul synes også at være stadigt tiltagende...
Det fremgår at Schalke 04 føre kapløbet om Real Madrid stjernen, trods Tottenham selv synes sig rimelig sikre på at skrive kontrakt med real-ikonet.

Skal blive spændende at følge ham i Tyskland eller England. Om han kan klare sig udenfor Real Madrid.
BRØNDBY
Til top
Ferdi-21 Se Drop Down
Groupie
Groupie

Medlem siden den....: 21 - Nov - 2009
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ferdi-21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 - Jul - 2010 kl. 16:26
Jeg tror at Raul ryger til Tyskland. Schalke er trods alt en lidt større klub end Tottenham. Men ikke meget!
Fenerbahce SK´

My Favorite!!!
Til top
Carwi Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carwi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 - Jul - 2010 kl. 17:12
Citat: Ferdi-21

Jeg tror at Raul ryger til Tyskland. Schalke er trods alt en lidt større klub end Tottenham. Men ikke meget!
Det var jeg ikke om jeg er enig med dig i...
Tottenham fik 4. pladsen i England og skal spille CL kval... England er vel generelt en bedre liga end den tyske... Og Schalke 04 har ikke vundet noget de sidste mange år, udover UEFA for nogle år siden og et pokalmesterskab...
Jeg tror måske de ligger meget tæt, hvis de skulle spille imod hinanden...
BRØNDBY
Til top
Carwi Se Drop Down
Senior Member
Senior Member

Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Carwi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 - Jul - 2010 kl. 17:18
BRØNDBY
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Denne side blev genereret på 0,094 sekunder.