![]() |
Foråret 2010 |
Besvar
|
Side 123 7> |
| Forfatter | |
Vestjyden
Newbie
Medlem siden den....: 21 - Aug - 2009 Status: Offline Beskeder: 97 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Emne: Foråret 2010Sendt: 05 - Mar - 2010 kl. 09:45 |
|
Så er forårets kampe meget tæt på og man skal vel komme med et eller andet omkring holdet man holder med, det gjorde jeg i efteråret og det gik jo ganske fint, derfor vil jeg prøve igen med forårets kampe.
Jeg har kun vores træningskampe, at sætte min lid til, såfremt jeg skal komme med et bud på de første kampe .
Der er bl.a. to ting jeg har bemærket og det er EfB’s forsvar samt Winde, der har stået stabilt i de fleste træningskampe og det var bl.a. det træningskampene skulle vise, da der er kommet en ny styrmand i den kæde, der er faktisk kun gået mål ind i 2 af de 10 - 12 træningskampe der er spillet så vidt jeg husker.
Derudover var det kampen mod de dobbelte Russiske mestre Rubin Kazan, der skulle spille kamp kort efter og derfor stillede med en trup, der udelukkende bestod af spillere fra 1 holdet, ikke stærkeste opstilling men dog et godt hold, de blev besejret 3-1 og igen stod forsvaret godt og Rubin Kazan er ikke en hr. hvem som helst, at møde også selvom det var i en træningskamp, de har faktisk et uhyggeligt stærkt hold og en rimelig bred trup, det viser de bl.a. ved, at blive mestre to år i træk, men nok om det.
Vores første kamp er imod Randers FC, det er et hold som EfB skal slå på hjemmebane, såfremt vi skal slutte i toppen af ligaen i år, men da det er den første kamp i foråret, så lægger man tit lidt forsigtigt ud og dermed kunne den godt ende uafgjort, vi har i efteråret spillet 2 gange mod dem og begge gange på deres bane, pointhøst der var 4 point, så mit tip er:
1 måske 3 point.
Den næste modstander er HB Køge og igen på hjemmebane, nu burde EfB være kommet i gang og 3 sikre point, må være det vi skal have mod en modstander af den kaliber, men det er stadig opstart så man ved aldrig om det bliver fiasko.
3 måske 1 point.
Den næste modstander er FCN ude, sidst vi mødtes var også ude og kampen sluttede 0 – 4 så vi satte 3 sikre point ind på kontoen i efteråret, men jeg ved ikke rigtigt med FCN, da de nogle gange spiller rigtigt godt for derefter, at falde helt sammen i den næste kamp, men da vi nu engang ligger godt til i ligaen og faktisk på samtlige pladser er bedre end de er efter min personlige opfattelse, så skal denne kamp give point, så mit bud er:
3 måske 1 point.
Disse gæt er selvfølgelig behæftet med de fejl og den usikkerhed som enhver opstart må have, da et holds præstationer meget tit kommer an på, hvorledes de kommer i gang, stolpe ind stolpe ud.
Jeg har som sagt kun træningskampene, at forholde mig til samt de træningspas jeg har set live, men jeg har en rimelig god mavefornemmelse for, at EfB vil starte foråret som de sluttede efteråret, jeg mener dog vi er en smule stærkere og også har en lidt bredere trup end vi havde i efteråret, bl.a. med købet af Thomas Gaardsøe og Sebastian Andersen, der begge har gjort det godt til træning, ligeledes er der flere spillere fra truppen der har flyttet sig i den bedre retning ifølge Ove P.
Så mit gæt er 7 point i de første tre kampe, men starter vi som røv og nøgler, tja så kan 5 point blive en mulighed, jeg tror mest på mine første gæt altså 7 point, ligesom jeg gjorde i mine gæt i efteråret.
Den 4 kamp er mod OB, den vil jeg lige lade ligge, da jeg helst vil se de 3 første kampe inden jeg tager stilling til den.
Hvad mener i andre og specielt EfB fans, er jeg helt galt på den efter jeres mening, har i evt. set flere træningskampe/træningspas end jeg har og har i derudfra en helt anden mening.
Redigeret af Vestjyden - 06 - Mar - 2010 kl. 10:00 |
|
![]() |
|
NikolajMH
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Newbie
Medlem siden den....: 11 - Aug - 2009 Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 184 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 07 - Mar - 2010 kl. 16:30 |
|
Skuffende start for EfB.. Men havde egentligt ventet det.
Kredit til Randers, de spillede en flot kamp..
|
|
|
Det hold vi synger for,
det vores by, og i kan se vi elsker EfB! |
|
![]() |
|
kp
Newbie
Medlem siden den....: 14 - Sep - 2009 Status: Offline Beskeder: 81 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 07 - Mar - 2010 kl. 18:58 |
|
Vel egentlig en meget typisk premiere-kamp. For tidligt at lave de helt store konklusioner.
|
|
|
Esbjerg fB anno 1924
|
|
![]() |
|
EfB fan
Senior Member
EfB i toppen af SAS ligaen. Medlem siden den....: 17 - Sep - 2007 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 1665 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 08 - Mar - 2010 kl. 11:21 |
|
Ja det var ret typisk af EfB i en sådan kamp, det er altid svært når man møder en bundprop i den første kamp, jeg håber inderligt spillerne har forstået, at det faktisk gælder om point næste gang de spiller, men man kan jo også sige, at vi bestemt ikke var de eneste der floppede i den første kamp i foråret og man kan som KP også skriver, ikke vurdere ret meget ud fra en præmiere kamp, lad os se når vi er kommet forbi den 3 - 4 kamp, så kan vi vel danne os et bedre billede, da vi så også ved mere om, hvor de andre hold står her efter vinterpausen. Af holdene i den nuværende top 3 kan man vel sige, at de eneste der ikke floppede var FCK, Ob kunne heller ikke ramme deres medspillere, målet var de også bedst til, at skyde langt forbi, så jeg er stadig ret fortrøstningsfuld, med henblik på vores målsætning. Redigeret af EfB fan - 08 - Mar - 2010 kl. 11:24 |
|
|
Retfærdighed i den danske SAS liga, TV DOMMERE NU, så vi kan rette på de skandaløse fejl vore uduelige dommere i DK konstant laver.
|
|
![]() |
|
Lupus1999
Admin Group
FC Midtjylland, klubben over dem alle! Medlem siden den....: 17 - Sep - 2007 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 4759 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 08 - Mar - 2010 kl. 13:38 |
|
Tjaeh, bliver da spændene at se, hvad EFB kan præstere, men jeg tror ikke på i får medaljer, men i skal nok opfylde jeres målsætning.
Som Stig Tøfting også sagde, så kan man vurdere Esbjerg efter de 3 første kampe, hvor det er mod modstandere som skulle give minimum 7 point, hvis de skulle have mulighed for medaljer.
Og nu spillede OB bedst i lørdags, så de skal nok få sejre.. Men synes bestemt ikke Esbjerg spillede særlig godt, det kan skyldes banen, men det samme gælder jo for Randers som spillede en god kamp og havde det ikke været for jeres unge målmand, så havde i tabt kampen med et par stykker..
|
|
|
32 vil vinde guld!
|
|
![]() |
|
kp
Newbie
Medlem siden den....: 14 - Sep - 2009 Status: Offline Beskeder: 81 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 08 - Mar - 2010 kl. 14:39 |
Jeg synes på ingen måde, man kan sige, at de første tre kampe skal give syv point. Det var på papiret realistik efteråret in mente, men vurderet ud fra et trupmæssigt og historisk synspunkt, er det vel som sådan kun HB Køge som skal besejres, hvorefter udekampen mod FCN er mere tricky, dermed ikke sagt, vi ikke kan vinde derovre igen. Men er på ingen måde enig i, man kan tale om, at vi bare skal slå Randers i en forårspremiere uagtet spillestedet. Det er mere realistisk at tale om fem point efter de første tre kampe. Redigeret af kp - 08 - Mar - 2010 kl. 16:23 |
|
|
Esbjerg fB anno 1924
|
|
![]() |
|
EfB fan
Senior Member
EfB i toppen af SAS ligaen. Medlem siden den....: 17 - Sep - 2007 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 1665 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 08 - Mar - 2010 kl. 16:20 |
|
Tja, det kan godt være OB spillede bedst mod FCM, men de kunne bestemt ikke ramme målet, de afsluttede vist et sted mellem 18 og 20 gange og fik 2 mål, derudover fik FCM det første mål foræret uden at de skulle arbejde for det overhovedet, efter en OB hjerneblødning, som OB efter min mening helt uprovokeret fik flere af i kampens forløb, generelt må man sige OB spillede lige som os langt under niveau, også selvom de vel havde bolden i 70 minutter af kampen, de havde ufatteligt mange dumme boldtab, så jeg ved ikke om OB spillede en god kamp, det syntes jeg bestemt ikke, de skal normalt have 4 - 5 chancer for, at skyde de to mål de fik og ikke 20.
Derimod og helt ærligt så syntes jeg faktisk at Randers kæmpede bravt i går og lur mig om Randers ikke får en hel del point, såfremt de fortsætter med det spil de viste i går og jeg er glad for vi ikke skal møde dem mere i år, jeg siger velbekommen til de hold der skal møde dem mere end en gang i foråret.
Derudover er vi jo ikke blevet væsentlig dårligere stillet i tabellen overhovedet, der er stadig 5 - 6 point op til sølv og guld, så jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne nappe en af de tre medaljer, det var da noget andet såfremt både OB og FCK havde fået 3 point, men det gjorde de ikke, selvom OB også mødte et hold fra bunden af tabellen og burde ifølge det jo have vundet over FCM, lige som du mener vi skulle have vundet over Randers, det var nummer 1 mod nummer 10 i OB kampen, i vores kamp var det nr. 3 mod nummer 11 og vi har det historisk set altid svært mod Randers, så et eller andet sted er jeg faktisk godt tilfreds med, at vi nu har hentet 5 point i de tre indbyrdes kampe mod dem, hvoraf de to kampe har været på udebane og vi fik 1 point ligesom OB også kun fik 1 point mod et hold fra bunden af tabellen i denne runde, ganske fortrintlig set med mine øjne.
PS: Vi kan stadig nå 7 point i de første 3 kampe, men det mener jeg heller ikke er nødvendigt for, at vi skal få 3 pladsen og er ej heller et must for, at vi skal have en eller anden form for medaljer, da dem under og over os helt sikkert også taber point her i foråret, så jeg tager det nu ganske roligt, sålænge vi ikke er 5 - 6 point fra 3 pladsen, jeg ved godt SIF er kommet 2 point nærmere os, men de skal nu nok også tabe point som jeg nævnte før. Redigeret af EfB fan - 08 - Mar - 2010 kl. 16:25 |
|
|
Retfærdighed i den danske SAS liga, TV DOMMERE NU, så vi kan rette på de skandaløse fejl vore uduelige dommere i DK konstant laver.
|
|
![]() |
|
Lupus1999
Admin Group
FC Midtjylland, klubben over dem alle! Medlem siden den....: 17 - Sep - 2007 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 4759 |
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 08 - Mar - 2010 kl. 16:52 |
|
Vi får at se, og nu skal i altså møde Randers om 3 uger igen og det er i Randers... Men vi får at se, hvordan det går jer og om i som jeg mener har overpræsteret..
|
|
|
32 vil vinde guld!
|
|
![]() |
|
EfB fan
Senior Member
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 08 - Mar - 2010 kl. 17:20 |
Du har ret, det havde jeg overset, men sidst vi var der vandt vi, så det ser jeg heller ikke som noget problem, derudover må vi forvendte vi igen er oppe i fulde omdrejninger, jeg ved ikke hvor meget vi overpræsterer eller ej, jeg er også fløjtende ligeglad, bare vi så overpræsterer nogle år i træk, så kan det jo være lige meget, det har vi jo set andre hold gøre.
Såfremt du ikke mener man kan blive så god som vi er blevet på et år, selvom vi har skiftet ca. halvdelen af truppen ud siden Ove P kom til, så kan man jo også sige, hvorledes kan man blive så dårlige som Randers og FCM er blevet på et år og du siger i stadig har den samme trup, hvorimod vores er ændret radikalt siden Troels var her, det forstår jeg simpelthen ikke. Redigeret af EfB fan - 08 - Mar - 2010 kl. 17:24 |
|
|
|
|
![]() |
|
Lupus1999
Admin Group
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 08 - Mar - 2010 kl. 17:23 |
|
Jeg mener ikke man overpræsterer, hvis man forsvarer en titel, da det netop beviser at det ikke var held, men at man spillede til det niveau man har.
Så får at EFB efter min overbevisning ikke skal have overpræsteret, så skal de have bronze medaljer eller en 4 plads og så forsvare det i næste.. Hvis man bare popper op i en sæson, så mener jeg ikke det er ens retmæssige niveau..
|
|
|
32 vil vinde guld!
|
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 123 7> |
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |